Voorbereidingen

8 januari 2023 - Oud-Beijerland, Nederland

De voorbereidingen voor mijn reis naar India en Nepal zijn in volle gang. Niet alleen de fysieke zoals zorgen voor voldoende schone sokken maar ook de digitale voorbereiding. Mijn tablet en camera moeten worden opgeschoond zodat ik voldoende ruimte heb voor de foto's en ik op mijn tablet mijn blog bij kan houden. De moderne camera's van tegenwoordig hebben allemaal wifi zodat ik super makkelijk en heel snel de foto's van mijn camera op mijn tablet kan zetten en van daaruit is het een klik om foto's toe te voegen aan mijn blog, mits er voldoende ruimte op de tablet is. Dat brengt mij ook bij mijn blog. Op mijn reizen naar Vietnam, Cambodja en IJsland gebruikte is OFF exploring op zich een prima programma. Ik heb gemerkt dat er dingen aan het veranderen zijn. Zo kan ik straks geen boek meer bestellen met mijn blog, foto's en commentaren en worden er geen nieuwe bloggers meer toegelaten. Ik ben een beetje bang dat die site een keer uit de lucht gaat of niet meer onderhouden wordt waardoor jullie niet meer mee kunnen lezen en dat zou jammer zijn. Ik heb besloten over te stappen naar reislogger en als het goed is, is er een uitnodiging verstuurd, wanneer je die accepteert wordt je toegevoegd en elke keer als ik iets plaats krijg je automatische een update. Ik ga nog proberen het blog van off exploring over te zetten naar reislogger, zodat ik alles op een plek heb, vind ik zelf wel zo fijn. Ik had goede verhalen over polarsteps gehoord en wat ik had gezien zag er allemaal super uit, alleen het nadeel van deze site vind ik dat als je iemand wilt volgen je verplicht bent een account aan te maken en dat vind ik eigenlijk een beetje raar, dus heb ik niet voor polarsteps gekozen.

De tijd gaat snel nu, nog een week of vijf. Mijn visum voor India is binnen en ik heb op 20 januari een afspraak op het Nepalese consulaat om mijn visum op te halen. Hier moet ik voor naar centrum Amsterdam, een reis op zich, misschien ga ik dan de stad nog wel even in als ik er dan toch ben. Aanstaande woensdag komt er een arts van thuisvaccinatie voor de inentingen en de malariapillen en dan is het alleen nog maar de koffer inpakken!!

main_INE-route-2023

1. Reislogger:
    7 januari 2023
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!