Voorpret

7 december 2022 - Dordrecht, Nederland

7 december 2022.

De kogel is door de kerk, de puzzel gelegd het besluit genomen. Ik heb geboekt! De reis gaat op 10 februari van start naar India en Nepal, om pas op 10 maart weer te landen op Schiphol. Ook nu weer met een groepsreis en een reisleider, wel zo comfortabel.

In 29 dagen reis ik via Dehli door de provincie Rajasthan, ga ik een kamelensafari maken door de Thar woestijn met overnachting in een nomadentent en met een binnenlandse vlucht van Dehli vliegen we naar Varanasi waar er traditioneel gebaad wordt in de Ganges. Misschien maak ik nog een begrafenis mee, Ik kan me de beelden van de uitvaart van Indhira Ghandi nog levendig herinneren.

Op dag 20 reizen we verder noordelijk met de trein naar Gorakhpur waar we met de bus verder doorreizen naar Lumbini Nepal, de geboorteplaats van Boeddha. Die treinreis daar verheug ik me erg op.

We bezoeken ook nog een aantal nationale parken met de mogelijkheid om wilde tijgers te spotten, lijkt me best spannend.

Wat minder maar wel noodzakelijk zijn de nodige inentingen, de afspraak hiervoor is gemaakt.

Nu nog pasfoto's en de visa voor India en Nepal aanvragen, de reisgidsen zijn onderweg en dan wachten tot het tijd is om mijn koffer in te pakken!

Toen ik terug kwam uit Cambodja heb ik in het vliegtuig echt beroerd zeg maar niet geslapen en nu overweeg ik om een upgrade te boeken voor de terugvlucht. Of dat lukt is afhankelijk van de kosten en beschikbaarheid,  we zullen zien.

Ik heb in ieder geval enorm veel zin in deze reis !!! 😃😃😃

PS.

Ik merk dat ik het ook weer ontzettend leuk vind om deze post te schrijven, dus wie weet wat er nog volgt....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem Alberts:
    18 januari 2023
    Leuk die vooruitzichten... nu maar hopen dat het reisgezelschap ook een beetje prettig is...
    Ik zal je volgen!
  2. Jacqueline:
    22 januari 2023
    Ja leuk, en wat dat reisgezelschap betreft ik denk dat dat wel goed komt!