Bikaner

25 februari 2023 - Bikaner, India

Een reisdag dus om 08.00 vertrek. De keuken is nog niet klaar dus het ontbijt is om 07.30. Ik pak een bord en merk dat het nog niet helemaal droog is en met een server the maak ik het droog. Als ik kijk is het servetje zwart. Slik. Eigenlijk heb ik geen trek meer in eten het zag er toch al niet zo lekker uit maar ik weet ook dat ik  niet met een lege maag de bus in moet. Toch maar een beetje opgeschept rijst met groente en met moeite krijg ik een beetje naar binnen. Erg jammer dat dit de laatste indruk is die Sam Dunes bij mij achterlaat omdat deze plek zo uit Aladdin had kunnen komen. De wielen van de bus draaien rond en rond en brengt ons zonder problemen naar Bikaner, een woestijnstadje.

IMG_20230223_141951

Onderweg is er een mix van oud en nieuw te zien. We rijden langs een gigantische elektriciteitscentrale en twee kilometer verderop worden er op traditionele manier bakstenen gebakken.

IMG_20230223_151021

Een man in traditionele kleding tegenover de pizzahut en ook heb ik een fast food thuisbezorgservice gezien.

Pizza Hut IMG_20230223_135720

Het hotel ziet er aan de buitenkant indrukwekkend uit maar de ervaring leert dat dat nog geen garantie geeft. Wanneer Aditye in gaat checken zie ik dat er wat gedoe is en het duurt ook lang voordat we de sleutel krijgen. Het blijkt dat de agent de boeking niet bevestigd had. Gelukkig zijn er wel kamers beschikbaar.

De lobby is mooi en heeft een glazen lift.

Lift in de lobby

Een ervaring rijker check ik op de kamer eerst de handdoeken, die zien er ok uit. De lakens op de bedden niet en via Aditye laat ik dat de manager weten. Die neemt mij mee naar een andere kamer die nog niet helemaal klaar is. In bijzijn van de manager keur ik de lakens en ik geef akkoord. Nu nog de spullen van de andere kamer halen. Ik heb een gelukje want ik zie dat er beneden het raam van mijn oorspronkelijke kamer voorbereidingen voor een trouwerij getroffen worden en die gaan gepaard met veel lawaai. Nu slaap ik aan de voorkant en heb er minder last van.

We gaan als groep gezamenlijk bij Gallops eten een restaurant wat goed staat aangeschreven. Onderweg zie ik een bus waar mensen op de treeplank staan. Het is gelukt om hier snel een foto van te maken maar die is niet helemaal scherp helaas.

In de bus op de treeplank

Het eten is lekker maar er wordt geen alcohol geschonken dus die lekkere koude Kingfisher kunnen we wel vergeten. Gelukkig is de Lassie ook lekker koud en met gemengd fruit is ie erg lekker. Best wel moe na zo n lange dag op tijd naar bed gegaan.

Lantarenpaal

Morgen een bezoek aan de ratten tempel, het fort, de ATM en een kamelenfarm.

1. Aad:
    25 februari 2023
    Sam Dunes, zand en stof, hoe zal het zijn als het stevig waait?
    Grote contrasten daar, maar ook prachtige kunstige bouwwerken. Fascinerende afwisseling on the road. Mazzel met die kamer ;-)
  2. Jacqueline:
    25 februari 2023
    Eenpoi gebied en die kamer was in Bikaner😉